selles
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Nieuwkomer Alberto Sellés aan zet

Nieuwkomer Alberto Sellés aan zet

26 februari 2014:
Later op de avond (de voorstelling begon om 24:00 uur) trokken we gisteren, en deze week voor het eerst, naar het tot theater omgebouwde kerkje, "Sala La Compañía", om een jonge danser aan het werk te gaan zien: Albert Sellés. Tijdens de persconferentie eergisteren bleek hij een verlegen 21-jarige jongen uit San Fernando te zijn die het natuurlijk helemaal geweldig vond dat hij in het Flamencofestival van Jerez mocht gaan optreden.

Faustino Núñez was gevraagd om een voorstelling in elkaar te zetten voor hem en op het moment dát hem dat gevraagd werd had hij zojuist vanuit Japan een opname toegestuurd gekregen van een andere beroemde Sellés: Aurelio, de zanger. Hij besloot daarom om deze dansvoorstelling in diens teken te plaatsen. Dat betekende dat er soms oude geluidsopnames te horen waren tijdens de voorstelling.

alberto selles

Het was niet zo druk in de zaal: ik denk 2/3e gevuld. Het is natuurlijk nog een jonge relatief onbekende danser en dat trekt minder mensen dan gevestigde artiesten.
Alberto is een goede danser. Hij heeft meer uitstraling op het podium dan menig andere jonge danser(es) en dat komt over. Hij is technisch begaafd en heeft, zoals dat de jeugd betaamd, wel de neiging om erg veel voetenwerk te laten zien en horen. Maar dat voetenwerk is duidelijk, strak en goed.

De zanger was gisteren David Palomar; ik ben eigenlijk wel fan van hem. Hij heeft een mooie stem. In het verleden zong hij in Spaanse popbandjes en hij staat ook bekend om zijn optredens tijdens de carnaval in Cádiz. Hij zingt heel vaak op een grappige manier, maar gisteren was het serieusheid wat de klok sloeg, en dat kan hij ook héél goed. Een genot om naar te luisteren en ik snap dat Alberto Sellés voor hem koos als zijn zanger tijdens zijn debuut op het flamencofestival van Jerez.
Hij danste overigens niet zo erg veel: solo heeft hij eigenlijk alleen een hele Alegría gedanst. Daarnaast danste hij de tangos tijdens de Tientos-Tangos en een stukje op CD-muziek (Aurelia Sellés).

alberto selles
Door het gangpad op-en-neer por Tanguillos

Ze sloten de voorstelling erg leuk af. Met op de komende carnaval (waar Cádiz bekend om staat) geënte Tanguillos liepen ze aan het einde van de voorstelling van het podium af, door het gangpad tussen het publiek door, en weer terug - al dansend en zingend - het podium weer op. Dat werd door het publiek gewaardeerd.
Kortom, een leuke voorstelling, maar wel laat op de avond: ik word oud...

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía